Jatorrizko bertsioa gaztelaniazko azpitituluekin “Bost zati dituen komedia, asalduraz, suspensez, logikaz, krudelkeriaz eta eromenez betea, gure haurrei bizitzan zehar eta hil arte kontatzen dizkiegun maitagarrien ipuinak bezala” (R.W. Fassbinder-en La Tercera Generación filmaren gidoitik hartua). “Txikitan, amak atikoan ixten ninduen txarto portatzen nintzenean, eta hori askotan gertatzen zen. Eta nik printzesa bat nintzela eta erregina maltzur batek dorre batean ixten ninduela imajinatzen nuen. Eta, bat-batean, zaldun bat, zaldi zuri batean eta koloretako estandarte batekin, lauhazka zetorren ezpata astintzen zuela. Nik laguntza eskatzen nuen. Eta zaldunak dorrea eskalatu eta askatzen ninduen. Baina, amets hori izan nuen aldi guztietatik, zaldunak ez zidan inoiz ere esan: “tira, panpina, apartamentu eder batera bizitzera eramango zaitut” (J.F. Lawton-en Pretty Woman filmaren gidoitik hartua). Filmaren oinarria gezurrezko premisa bat da: ¿Nolakoa izango zen Pretty Woman filma (Julia Robertsen film ezaguna) Alexander Kluge aleman zinemagileak zuzendu izan balu? Zalantzarik gabe, ilunagoa izango zen; eta ironikoagoa, kaotikoagoa eta zatikatuagoa jatorrizkoa baino. Baina, gainera, Alemanian batasuna baino lehen, bitartean eta ondoren txarto zegoenari buruzko hausnarketa bat ere izango zen. Elkarrizketa batean, Alexander Klugek Heiner Muller-i gadetu zion zer gauza, animalia, lanbide… izan zitekeen Alemania. Heiner Mullerrek hau erantzun zuen: “emakume eder bat, besterik ez”. Agian, mundua oso txikia da, edo, beharbada, kointzidentzia hutsa izan daiteke, edo agian, ez. Lehen Pretty Woman 1990ean estreinatu zuten, Berlingo harresia erori eta gero -1989ko azaroan-, eta Alemania 1990eko urriaren 3an batu baino lehen. Beraz, emakume protagonistak, emakume ederrak, Julia Robertsek interpretatzen duenak, funtzio alegorikoa du, eta zenbait modutan interpreta daiteke. Herrialde bat aipa dezake, Heiner Mullerren hitzen arabera, edo langile-klasea (langile bat da, prostituta bat, ezkerrak bere atribuzioetatik kendu duen lanean jarduten du). Emakume horren egoerak klase-borroka gainbehera dagoela adierazten du, eta langile-klasea gizarte kontsumistan oldarka sartu dela, bere kezka kontsumistak eta zorion kontsumista eta guzti. Horren ondorioz, testuinguru historiko gisa, filmean, 1990eko hamarkadako urteek ispilu apurtuaren eta beltzaren funtzioa betetzen dute; ispilu horretako islak giza harremanen kontsumismoarekiko lotura dira… Zentzu alegoriko horretan, eraikina ere izan zitekeen -hotel bat, babes ofizialeko 100 etxebizitzako eraikin bat, sobietar estiloko apartamentu-bloke bat, etxe orratz bat, agian, edo apartamentu bat-, baina, zalantzarik gabe, eraikin bat… eraisteko data ezarrita duena. Baina, jakina, XX. mendearen amaiera ere ekarri zuen horrek. http://vimeo.com/54601560